Wednesday, September 2, 2015

Filled Under:

Di Usia 104 Tahun, Datuk Ini Tampil Sangat Bergaya !!

Kalau anak muda berusia 20-30an berpenampilan bergaya layaknya seorang hipster tentu bukanlah perkara yang asing. Namun, apa jadinya jika seorang datuk berusia 104 tahun yang mempunyai penampilan tersebut? 
Hal itulah yang sedang marak diperbincangkan oleh para netizen belakangan ini. Adalah sosok Günther Anton Krabbenhöft, seorang datuk asal Berlin, Jerman yang menjadi sorotan netizen kerana penampilannya yang begitu bergaya.

Tidak seperti usianya, ia mengenakan seluar jeans yang dilancarkan bahagian bawahnya, hingga busana berwarna menyala dan bernunsa cerah. Bahkan ia juga menambah kesempurnaan tampilannya dengan topi dan kacamata hitam. 
Awalnya, Krabbenhöft diambil gambar secara tidak sengaja ketika ia sedang berada di stesen kereta Kotbusser Tor. Kerana penampilannya ini dinilai tidak sesuai dengan usianya, maka ia pun menjadi bahan perbincangan banyak orang, terutama para netizen.
datuk bergaya
Namun sebaliknya, Krabbenhöft menganggap bahawa gaya berbusananya wajar-wajar saja. Ia mengatakan bahawa inilah pakaian yang selalu ia kenakan setiap hari. Krabbenhöft mendedahkan keinginannya untuk bisa merasa bahagia setiap kali ia memandang dirinya. Hal ini juga ia jadikan sebagai sebuah refleksi terhadap dirinya sendiri.

Sejak popular di dunia maya, kini Krabbenhöft mulai rutin memuat naik fotonya menggunakan pakaian bergaya melalui akaun Facebook peribadinya. Bahkan, ia juga mempunyai banyak peminat. Krabbenhöft mendapatkan pelbagai respon positif dari para penggemarnya yang mengatakan bahawa usia bukanlah ukuran seseorang dalam berpakaian.




0 comments:

Post a Comment