Wednesday, September 2, 2015

Filled Under:

AKHIRNYA ANINA YANG SAMAN NAJIB ATAS NAMA UMNO, DIPECAT DARI UMNO!!!


Wanita Langkawi yang mengatakan tindakannya menyaman Najib Abdul Razak dengan 'harga' RM2.6 bilion, akhirnya dipecat keahliannya dari UMNO.

Dan seperti biasa, bila dalam keadaan begini, pastilah akan ada yang menggunakan alasan dan hujah agama kerana agama seringkali digunakan untuk escapisme.

Normal tuh!

Selepas saman Najib, barangkali Anina mahu membawa kes pemecatannya ke mahkamah pula kut. Sekaligus mengingatkan kita semula kepada Kumpulan 11 pada tahun 1988 yang akhirnya mengharamkan UMNO dan tertubuhnya UMNO Baru yang mengambilalih semua aset UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1946, hasil rundingan 200 orang para pemimpin Melayu dari segala cabang dan fahaman, termasuklah yang kuat menyokong MPAJA, Sosialis dan anti-feudalisme.

Seperti yang dikatakan lebih awal, Anina 'BODOH TERLAJAK' hanya kerana percaya dalang-dalangnya akan membelanya. (RUJUK SINI)


Sekarang, dia akan ditinggalkan dan terbiar. Hujah-hujah dan alasan-alasannya tidak akan terpakai. Puak yang bertepuk tangan dan menaikkan semangatnya ketika keceluparannya dihidangkan demi menunjukkan keberanian, sekarang ini sudah pun berpaling. Malah kalau berjumpa di tengah-tengah jalan pun, mereka tidak akan menegurnya, walaupun dia mungkin tersengih-sengih seperti kerang busuk mengharapkan mereka mengenalinya.

Walaupun mungkin akan ada yang mengatakan, Anina Saadudin seorang pejuang kebenaran, tetapi hakikatnya mereka juga tahu, Fasal 20.7 Perlembagaan UMNO secara automatik akan menyebabkan dia kehilangan hak samannya. Kes yang dibawa ke mahkamah akan dibuang begitu sahaja kerana dia tidak lagi menjadi ahli UMNO dan tidak berhak menyaman Presiden UMNO atas nama UMNO.

Nak kesian ke atau nak kata PADAN MUKA?

Yang sah dan soheh, Anina Saadudin dan Dato' Seri Zainal serta dalang-dalang mereka sudah boleh menyertai bekas Presiden MIC, G.Palanivel yang tidak faham undang-undang parti sendiri. Elok juga kalau mereka menubuhkan dan bersatu dalam sebuah parti politik terbaru kerana mereka satu kepala dan satu fahaman.




0 comments:

Post a Comment